torsdag 8 oktober 2009

Uppdatering


Dags att uppdatera och visa bilder på senaste projekten.

Först ut har vi svärmorssjalen i Manos silk blend
Underbara gröna garn som jag aldrig tröttnar på. Mönstret var bland det roligaste jag stickat. Det gick bara åt ett nystan och jag skulle till och med kunnat använda lite större stickor.


Sen har det blivit några fler baby-converse.













Hade besök av min käre vän Bea en dag som tipsade om att sticka tubhalsduk. Smart idé! Det blev en i Manos wool clasica och den tog bara nån timme att göra. Stickade bara runt på rundsticka och använde tjocka stickor 8 mm.


3 kommentarer:

Smycka sa...

Vilka fina alster du har gjort! Conversen var ju bara för söta! När är det dags? Kram =o)

Ruuthie sa...

Jag bara älskar din sjal. den är underbar!!

Unknown sa...

Hej! Här kommer en viktig anteckning
För det gäller att vara ute i god tid!!!
Under december månad (ja alla adventshelger) kommer vi att i
HELA LEV VACKERT HUSET hålla JULMARKNAD (vi har nämligen en lika stor källare och övervåning), vi söker därför just nu hantverkare som har hantverk som passar stilen och känslan i vår butik i övrigt. Du som hantverkare kan boka in dig på en eller flera adventshelger, mail en bild på något av ditt hantverk och skriv till oss på vitromantik@gmail.com om du är intresserad, VI LOVAR ATT DET KOMMER BLI SÅÅÅ MYSIGT OCH SÅ TOPPEN!!!!
Och du vet väl att det finns ett vandrarhem bara ett par hundra meter ovanför oss och en stor camping hundra meter nedanför med jätte bra boende i fall du reser långt! www.levvackert.blogspot.com