onsdag 4 februari 2009

Kudde


Jag har kommit en bit på kuddfodralet nu. Blev en väldigt dålig bild, tog den med datorn (har macbook). Orkade inte ta fram kameran. Jag skulle vilja ha en digitalkamera med bluetooth eller någon annan bra funktion som gör att man kan ladda upp bilder utan att koppla in med sladd. Det känns så omodernt.

Garnet är något gammalt ullgarn som jag köpte på mig alldeles för mycket av på någon rea för en tid sedan. Virkar med virka 3,5 mm. Jag utgår från ett mönster ur Väldigt virkat. Man virkar 1 fm, 1 stolpe och hoppar över en maska. Sen fortsätter man bara så. Blir väldigt fin struktur.

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Supersnyggt! Ja, det borde finnas nåt smidigare sätt att överföra bilder. Jag använder en kortläsare som man stoppar in minnes kortet i för om jag använder sladde måste jag av någon anledning ladda över alla bilder eller klicka ur alla bilder jag inte vill ha... men kortläsaren är rätt smidig.

Hoppas du får en härlig dag, kram/Veronica