torsdag 18 december 2008

En till löskrage!



sydde precis på knapparna på ytterligare en löskrage. En beställning faktiskt! Jag är otroligt nöjd. Det är så roligt att sticka och går ganska fort. Stickar i dubbelt garn med stickor nr 4. Jag använde vita knappar och sydde fast med svart tråd för att få lite kontrast.

Jag är ganska kass på att fota när jag inte riktigt orkar. Jaja, det här randiga, bubbliga strukturen får man genom att sticka slätstickning i tre varv och sedan byta rätsida. Med andra ord. man stickar *1 v räta maskor, 1 varv aviga maskor, 1 varv räta maskor* och upprepar mellan ** . superenkelt och väldigt trevligt.
Nu ska jag göra mig i ordning för julklappsshopping och mat. Trevlig kväll!

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Nu har jag fått stickorna :-) Jag ÄLSKAR dom. Vill inte stick på något annat igen... Jag skulle dock behöva en kortare kabel, det går inte så bra att sticka mössor med den här storleken. jag såg att du inte hade mindre. Kan du skaffa det eller vet du någonstans man kan beställa det?

Hoppas du har det bra /veronica