tisdag 27 januari 2009

Mitt senaste projekt


Jag håller på med en sjal i Manos Silk blend, färg 4635. Helt underbart! Jag vill inte bli färdig. Haha. Jodå, men det är ingen brådska. Det är så underbart garn att sticka i. Jag kör en slätstickad trekantsjal eftersom färgerna är så fina i sig. Det behövs inget mönster.


Hittade en jättefin bladkant i Sticka Mera-boken. Nu i efterhand så ser jag att jag skulle ha använt mindre stickor. strukturen syns inte så bra (speciellt inte på bild). Men det blir bra ändå. Det är i alla fall en kant :)






Underbart vackert färgat. Jag todde att jag hade svårt för garn som är multifärgat. Men jag är helt beroende nu. Färgerna flyter ihop väldigt bra.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lyster det är i Manos silk Blend, helt otroligt !!

Min väst är snart klar i Manos wool. Även det garnet är super, mjukt och levande.

Veronica Tingvall sa...

Åh vad fint det blir!
Kram/Veronica

Zandra sa...

Jag kan erkänna att jag också är förtjust i melerade garner och har en liten fabless att färga dem själv... Men anledningen att jag tittar inpå din blogg är att jag vill TACKA dig för den underbart söta mössan! MED matchande brosch! I love them, och de passar alldelesutmärkt till min jacka :-) Tack så jättemycket!